VZDĚLÁVACÍ KURZY


Akreditace:

MSMT-22/2015-1-116

Základní informace:

Vzdělávání a rozvoj dítěte s postižením je vždy v rukou týmu odborníků různých profesí a děje se vždy v úzké spolupráci s rodinou. Úspěšnost pak závisí na spolupráci a koordinaci týmové práce. Mnohdy je u dětí, mládeže a dospělých lidí s MR tato práce komplikována výskytem problémového chování a agresivity.

    Seminář otevírá tři roviny pohledů na danou problematiku:
  • Zdravé formy sebevyjádření agresivity u lidí s mentálním postižením
  • Sebeochrana pracovníků
  • Zkvalitnění podmínek v zařízení
    Tematické bloky:
  • úvod do problematiky
  • psychologie agrese
  • sebeochrana pracovníků
  • hlavní zásady sebeochrany
  • praktické nácviky sebeochrany
  • hlavní zásady práce s klienty s agresivním chováním
  • komunikace
  • možnosti a podmínky v zařízení
  • supervize, rozbory a návrhy řešení konkrétních případů
Místo: Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk
Cena: 2600 Kč
Lektor: Mgr. Petr Odstrčil a Ing. Mgr. Milana Remarová
Termín: Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity
Akreditace:

MSMT-22/2015-1-116

Základní informace:

Vzdělávání a rozvoj jedince s postižením je vždy v rukou týmu odborníků různých profesí a děje se vždy v úzké spolupráci s rodinou. Úspěšnost pak závisí na spolupráci a koordinaci týmové práce. Proces plánování vzdělávací cesty je příležitostí k pochopení potřeb jedince s postižením a realizace plánů pak možností k jejich naplňování.

Nácvik plánování a realizace plánu konkrétní činnosti a zamýšlení se nad souvislostí plánování vzdělávacího procesu a plánování životní cesty jedince s mentálním postižením a postižením více vadami přivádí speciálního pedagoga k otázce vlastní role a míry odpovědnosti v těchto procesech.

    Celkový rozsah semináře je 24 hodin a otevírá tři úrovně pohledu na danou problematiku:
  • Proces celoživotního vzdělávání jako prostor k uplatňování nových přístupů k člověku s mentálním postižením a postižením více vadami
  • Vzdělávání jako prostředek rozvoje dosažitelného stupně samostatnosti jedince s mentálním postižením a postižením více vadami
  • Kooperativní přístup k plánování ve vzdělávání zahrnující vzdělávaného jedince
    Tematické bloky:
  • Vymezení základních pojmů
  • Plánování ve vzdělávání
  • Metodiky a jejich vytváření
  • Konkrétní komunikace a vizualizace jako možný prostředek účasti jedince s těžkým mentálním postižením a postižením více vadami na plánování
  • Prezentace a rozbor práce účastníků semináře
  • Škola jako příprava na dospělý život žáků s mentálním postižením a postižením více vadami
Místo: Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk
Cena: 3900 Kč
Lektor: Mgr. Petra Odstrčilová a Mgr. Radovan Netušil
Termín: Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity
Akreditace:

MSMT-22/2015-1-116

Základní informace:

U personálu v pomáhajících profesích a u rodin dětí a žáků se speciálními potřebami, na základě dlouhodobého sledování, je pozorována vzrůstající únava, obtížné zvládání dlouhodobých stresových situací, projevy syndromu vyhoření, komunikační problémy jak mezi ošetřujícím personálem navzájem, tak mezi personálem a rodinami klientů, uzavřenost a zdravotní problémy.

Vzdělávání a rozvoj dítěte s postižením je vždy v rukou týmu odborníků různých profesí a děje se vždy v úzké spolupráci s rodinou. Úspěšnost pak závisí na spolupráci a koordinaci týmové práce.

Předpokladem prosperující týmové práce je chuť pracovat a tvořit, hledat cestu k cíli. Protože jde o práci s lidmi, je vhodné zvládnout komunikační dovednosti, poznat techniky, jak zvládat stresové situace, a hlavně, jak jim předcházet. Je důležité umět procítit sebe, klientelu včetně rodin, ale s ochranným prostorem. Nezbytné je umět se radovat, regenerovat síly, vážit si sama sebe, důvěřovat si.

    Výcvik účastníkům přináší:
  • Podporu pracovníků v sociální oblasti při řešení náročných a konfliktních situací ve všech směrech
  • Získání dovedností, které umožňují regenerovat vlastní potenciál sil a následně umožní dlouhodoběji pracovat v náročném prostředí
  • Prohloubení schopnosti týmové spolupráce
  • Získání znalosti relaxačních technik
  • Orientování se v krizových situacích
  • Prohloubení znalosti ze sebeochrany pracovníků
  • Získání základní znalosti z psychiky člověka
    Tematické bloky:
  • Komunikační dovednosti I.
  • Základní teoretické znalosti z psychiky člověka
  • Krizová intervence
  • Zvládání stresových a zátěžových situací
  • Práce s agresivitou
  • Relaxace I.
  • Komunikační dovednosti II.
  • Relaxace II.
  • Skuponová dynamika
Místo: Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk
Cena: 7800 Kč
Lektor: Mgr. Petr Odstrčil a Ing. Mgr. Milana Remarová
Termín: 29.9. - 30.9.2017
27.10. - 28.10.2017
1.12. - 2.12.2017
Akreditace:

MSMT-22/2015-1-116

Základní informace:

Výcvik obsahuje jak teoretické, tak praktické části. Je především zaměřen na získání konkrétních dovedností s využitím vlastních individuálních potenciálů. V průběhu výcviku se účastníci budou seznamovat s postupy, které jsou v hovoru podporující. Dále se naučí rozpoznat intervence, které by popřípadě mohly situaci znesnadnit. Součástí programu je i nácvik technik zvyšující psychickou stabilitu, schopnost jasné komunikace a empatie. Ve výcviku se využívá přístupů a teorií z Krizové intervence, Gestalt terapie, Biosyntézy a PBSP. Celkový rozsah výcviku je 48 hodin.

    Tematické bloky:
  • Základní teorie a principy vedení podpůrného dialogu
  • Komunikace při vedení podpůrného dialogu
  • Průběh podpůrného dialogu
  • jak zacházet sám se sebou při vedení podpůrného dialogu
Místo: Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk
Cena: 7800 Kč
Lektor: Mgr. Petr Odstrčil
Termín: Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity
Akreditace:

MSMT-22/2015-1-116

Základní informace:

Budeme-li se poctivě zamýšlet nad problematikou zkvalitnění života lidí s MR, nelze vyjmout ze širokého spektra jejich potřeb, přání a tužeb i oblast sexuální. Sexualita je podstatná a cenná součást lidského života, která vede k pocitu vlastního sebeuvědomění, osobního štěstí a naplnění. Každý člověk, mladý nebo starý, s handicapem nebo bez něj, je sexuální bytost a má právo na prožití vlastní sexuality. Její projevy se liší podle možností, tužeb a potřeb každého jedince. Platí to bez výjimky i pro lidi s MR.

Jsme mnohdy ochotni zabezpečit těmto jedincům důstojné prostředí, ve kterém žijí, stravu, ošacení, vzdělání, kulturní a sportovní vyžití, ale k oblasti jejich sexuálních potřeb se stavíme mnohdy s rozpaky. Tyto rozpaky jsou však jen dokladem naší nedostatečnosti, neinformovanosti, někdy i intolerance pramenící z přijetí našich vlastních vzorů a forem ovlivněných naší výchovou (jiné normy minulé doby).

    Tematické bloky:

    1.část

  • Proč je nutné se zabývat sexuální problematikou
  • Seznámení se základními tématy
  • Postoje k sexualitě MP
  • Terminologie
  • Tvorba protokolu sexuality
  • Ontogeneze z hlediska sexuality
  • Sexuální aktivity
  • Antikoncepce
  • Hlavní zásady řešení problematických situací souvisejících se sexuální problematikou

2.část

  • Kontakt a péče
  • Problematika sexuálního zneužívání
  • Rozsah odpovědnosti pracovníků ohledně sexuality klientů
  • Program vzdělávání a výcviku pracovníků
  • Program osvěty pro rodiče a opatrovníky
  • Hlavní zásady práce s klienty s agresivním chováním
  • Principy sexuální výchovy
Místo: Modrý klíč o.p.s., Smolkova 567/2, Praha 4 - Kamýk
Cena: 5200 Kč
Lektor: Mgr. Petr Odstrčil a Ing. Mgr. Milana Remarová
Termín: Bude otevřen dle zájmu a naplnění kapacity